Sportovní masáže

Klasická masáž patří mezi manuální relaxační techniky, která působí nejen na tělesný, ale i duševní stav masírované osoby. Odstraňuje únavu, ochablost, ztuhlost, zkrácení a bolestivost svalstva. Nejčastěji se provádí masáž zad a šíje.

Sportovní masáž je příprava těla k podávání sportovních výkonů u amatérských i vrcholových sportovců. Masáž je zaměřena na svaly a svalové skupiny zapojované při konkrétním sportovním výkonu.

Masáž se provádí vydatnějšími a tvrdšími hmaty, které ve svalech uvolňují únavové látky (kyselinu mléčnou), dále uvolňuje kožní napětí, prokrvení kůže a svalů a v zlepšuje výživu tkání a odstraňuje bolest. Je vhodná pro všechna onemocnění pohybového aparátu, poúrazové stavy nebo při rekonvalescenci. Doporučuje se po fyzickém vyčerpání nebo při svalové únavě. Při masáži používáme speciálně namíchané čistě přírodní oleje s přidáním esenciálních olejů, které usnadní aplikaci jednotlivých masážních hmatů.

Účinky masáže

• zbavuje pocitů ztuhlosti

• mírní bolesti a zlepšuje výkonnost pohybového ústrojí

• zvyšuje prokrvení kůže

• napomáhahá regeneraci svalstva a tkání

• masáž pozitivně ovlivňuje nervový systém, krevní a lymfatické řečiště

• urychluje vyplavování toxických látek z těla

Jak často chodit na masáž

Při zdravotních potížích doporučujeme docházet na masáž alespoň 1x za 5-7 dní.
Po zlepšení stavu je vhodná návštěva maséra preventivně 1x za 14 dní.

Kdy a pro koho je masáž nevhodná – kontraindikace

• pro těhotné ženy, pro které je vhodnější těhotenská masáž

•  pro pacienty s nádorovým onemocněním, zápaly či infekcemi

•  pokud máte chřipku, horečky nebo jiná virová onemocnění

•  pokud máte křečové žíly, není vhodné tyto partie masírovat

•  v případě slabosti nebo závratí, neléčený vysoký krevní tlak

•  v případě požití alkoholických nápojů, nebo psychotropních látek

Doporučení na závěr

Masáže jsou poměrně intenzivní a během nich můžete cítit zvýšenou bolest, která během chvilky odezní a dostaví se úleva.
Pokud aktivně necvičíte nebo jdete na masáž poprvé, můžete jeden nebo dva dny po masáži cítit zvýšenou bolest masírované partie, která poté ustoupí. Po masáži doporučujeme každopádně ten den vynechat větší fyzickou zátěž